
Úvod
Vítajte v realite 21. storočia. Mestská polícia v Bratislave si práve kúpila od Dopravného podniku Bratislava čerstvo vyradený trolejbus Škoda 15 Tr. Po odkúpení do rúk polície - ktoré sa nezaobišlo bez podvádzania, podplácania, kradnutia a manipulovania - dostal trolejbus evidenčné číslo 123. Je to tým, že jemu čerstvo pridelenú posádku tvoria poväčšinou analfabeti, alebo ľudia s nízkym inteligenčním kvocientom. Aby som bol konkrétny, jeho posádku tvoria traja muži, takmer na slovo vzatý profesionáli. Prvý z nich sa volá Lajoš, pochádza s Komárna, nemá ani maturitu, a nevie čítať. Do tejto výberovej posádky ho však zobrali len kvôli tomu, že ako jediný vlastní vodičák na skupinu D, ktorý získal počas povinnej vojenskej služby v Lešti, kde pôsobil ako vodić V3S-ky a neskôr ho prevelili na Tatru 148. Neskôr ho zobrali do ČSAD kde začal jazdiť na linke Komárno-Galanta s prehrdzavenou Karosou ŠM 11. Vodičák na ňu síce nemal, ale vedenie podniku to nejako ututlalo, praxou sa naučil dostatočne šoférovať, a tak mu vedenie pri výmene vodičských oprávnení "omylom" pripísalo aj skupinu D. Druhý profesionál je Jožo. Má 31 rokov, 6 detí a 2 vnúčatá. pôvodom pochádza s východu, a k zboru sa pridal len náhodou, ako výpomoc ktorú bol povinný robiť ako protislužbu za "omylom" zabudnuté klúće blízko jeho dosahu v cele predbežného zadrźania. Posledný s profesionálov je Fero. Do zboru prišiel iba nedávno, po tom čo ho s jeho predchádzajúceho pracoviska vyhodili. Pred tým ako hrdo vypínal hruď v modrej uniforme, robil striedača na nemenovanej trolejbuovej linke z Rádiovej na Rajskú. Bol známy svojou extrémnou pomalosťou, a schopnosou nabrať meškanie aj 78 minút na trase ktorú prejsť trvá 21 minút. A to aj cez víkend! Ale dosť uź bolo opisovania posádky, rád by som čo to aj o vozidle. Vozidlo je vyradený trolejbus Škoda 15 Tr s novým číslom 123. Má iba dva krát prasknutý hlavný rám, ale odborníci na ťažkej údržbe to prinitovali, dali do knihy od vozidla pečiatku o spôsobilosti voza, takže problém je vyriešený. Spolu má voz najazdených iba 543 937 km, a to ešte nie je zrejmé že kolkatý tachometer už používa. Interiér je plne vybavený a s doplnkov je všetko funkčné. Hneď po príchode do policajného zboru, trolejbus poputoval do Zlineru. Tam dostal modro- biely náter, čierne fólie na okná (vrátane čelného) a mal interíer upravený pre potreby polície. Taktiež obdržal majáky a funkciu, ktorá po zapnutí dokáže na transparentoch zobraziť blikajúci príkaz STOJ! zrkadlovo otoćený, tým pádom môže zastavovať ostatné autá. za zmienku tiež stojí dosadenie motoru Tatra 111 do vlečky vozidla. Motor poháňa pomocný agregát s generátorom, tým pádom voz môže jazdiť aj bez elektrického vedenia. Voz dostal aj nápis NIT (nenormálne inteligentný trolejbus) a bol prepojený palubný počítać od firmy Buse Blansko z hlasovím ovládaním Iphonov, takže vodič Lajoš sa bude môc v klude porozprávať z NITom. Toľko predstavovania, pokračovanie nabudúce....