RegioJet expanduje.... Veľa štastia!

10.03.2013 22:06

 

Vlakový prepravca RegioJet, ktorý už rok zváža ľudí zo Žitného ostrova do Bratislavy, plánuje posilniť počty svojich spojov.

Vlak RegioJet
Vlak RegioJet
Autor: SITA
 

Od marca 2012 do konca februára si do žltého vlaku sadlo 1,5 milióna cestujúcich a tí si vypýtali zmenu. "Najskôr v júni tohto roka zavedieme ďalší ranný vlak v špičke z Kvetoslavova do Bratislavy. V roku 2014 chceme spustiť koncepciu odchádzajúcich vlakov z Kvetoslavova do Bratislavy a z Dunajskej Stredy do Bratislavy každú polhodinu,“ odhaľuje zámer Marek Bičan, projektový manažér RegioJet pre Slovensko.

Teraz premáva na trase Bratislava – Dunajská Streda – Komárno súkromný prepravca pravidelne každú hodinu. Predtým na tejto trati operovala štátna Železničná spoločnosť Slovensko a ročne zaplnila svoje vozne 760-tisíc cestujúcimi. Terajší nárast je tak takmer dvojnásobný. Bičan hovorí, že za toto prekvapujúce číslo môže prístup prepravcu ku klientovi.

"Priniesli sme klimatizované a nízkopodlažné vozidlá, taktový poriadok, najrýchlejšie spoje zvládnu trasu od Dunajskej Stredy do Bratislavy za 38 minút, na palube vlakov je internet a denná tlač zadarmo,“ vymenúva. RegioJet vybudoval aj záchytné parkoviská v Dunajskej Strede a Kvetoslavove, ktoré sú už dnes celkom zaplnené a bude potrebné ich rozšíriť.

"Potrebovali by sme viac spojov, ľudia si to pýtajú a potrebujú. Preto som s podnetmi od nich išiel k prepravcovi,“ vraví Milan Baďanský, starosta Miloslavova. RegioJet dostal pred rokom možnosť od štátu vykonávať služby vo verejnom záujme na spomínanej trati. Dovtedy tam bola priemerná obsadenosť 25 percent a štátny prepravca bol na trase údajne stratový. Nepomohla mu ani štátna dotácia 6,78 eura na jeden vlakokilometer. RegioJet dostáva od štátu injekciu 5,82 eur na vlakokilometer. Podľa Bičana budú žlté vlaky na regionálnej trase ziskové.

"S plnením záväzkov, ktoré vyplývajú spoločnosti RegioJet zo zmluvy s naším ministerstvom, neboli väčšie problémy, s čím môžeme vyjadriť spokojnosť,“ tvrdí hovorca ministra dopravy Martin Kóňa. Ten naznačil, že nebudú brániť súkromným dopravcom, aby vstúpili na trate, kde dnes štátne vlaky nepremávajú. „Podmienkou samozrejme je, že tieto trate štát nebude dotovať, pretože na to nemá peniaze,“ vraví Kóňa. Bez dotácie by však podľa RegioJetu boli cestovné lístky na prímestské trasy tak é drahé, že ľuďom by sa doprava súkromnými vlakmi nevyplácala.

Zdroj: https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clanok/273462-zltych-vlakov-mozno-pribudne/

Vyhľadávanie

Kontakt

Verejna-doprava