Radializácia trolejbusov

07.03.2013 00:00

Další z pokrokových "návrhov" DPB, konkrétne na radializáciu trolejbusových liniek.

tento systém sa už používa v sesterskej divízi dopravného podniku a to u električiek, Systém je to vynikajúci, prepracovaný a rokmi overený. Dni a noci na ňom pracovyli desiatky odborníkov a inžinierov na slovo vzatých, a teraz môže bratislavská cestujúca verejnosť sledovať všetky pozitíva a výhody, plynúce z tohto systému. Napríklad je takmer vôbec nemožné aby sa na jednej z radiál, povedzme Račinskej, stretli vozidlá vśetkých liniek ktoré tam premávajú ( 3,5 a 7 ), zastavili súčastne na jednej zastávke, pričom prvá súprava by pozbierala všetkých cestujúcich, do druhej by nastúpilo lken zopár ľuďí, a tá tretia by išla úplne prázdna. A samozrejme by po ich prejazde vznikla v grafikone bublina, trvajúca mnoho krát aj 10 minút, počas ktorej by nič nešlo. Ale to je už iná téma...

Teraz sa venujme tým trolejbusovým radiálam. Systém je postavený na takzvanej hornej a dolnej trase, respektíve radiále. na hornej trase by premávali velkokapacitné vozidlá Škoda 15 Tr a počas rannej a poobednej špičky by chodili dve za sebou ( samozrejme z dôvodu šetrenia nákladou by nešli za sebou na motor, ale ťahali by sa na tyči, čo by výrazne prispelo k rýchlosti prepravy ). premávali by v intervale 5 minút po trase Vozovňa trnávka-Slovinská-Trnavská-Bajkalská-Zimný štadión-Trnavské mýto-Račíanské mýto-Predstaničné námestie-Sokolská-Siemens-Magurská-Vlárska-NOÚ. na dolnej trase by taktiež premávali velkokapacitné 15 Tr-ky v intervale 4 minúty, po trase Čiližská-Dudvažská-Hronská-Toryská-Komárovská-Priekopnícka-Cintorín ružinov-Ondrejovova-Gagarinova-Hraničná-Prievozská-Miletičova-Košická-Svätoplukova-ASMN-Špitálska-Kolárovo námestie-Hodžovo námestie-Partizánska-Hrad-Inovecká-Búdkova-Vozovňa Hroboňova-Lovinského-Valašská-Vojenská nemocnica.

Medzi týmito radiálami by boli zavedené aj spájajúc linky.

Linka 1 - interval 10 minút, trasa: Vojenská nemocnica-Kramáre-Hodžovo nám-Šulekova.

Linka 2 - interval 10 minút, trasa: Cintorín ružinov-Gagarinova-Prievozská-ASMN-Rajská.

Linka 3 - interval 10 minút, trasa: Lovinského-Pražská-Hoďžovo námeste-Šancová-Koliba

Linka 4 - interval 10 minút, trasa: Zimný štadión-Karadžičova-Hodžovo námeste

Linka 5 - interval 10 minút, trasa: Hlavná stanica-Račianské mýto-Krížna-ASMN-Svätoplukova-Záhradnícka-Trhovisko-Ružová dolina

Diskusná téma: Radializácia trolejbusov

Neboli nájdené žiadne príspevky.

Fotogaléria: Radializácia trolejbusov

/album/fotogaleria-radializacia-trolejbusov/mapat-png/

Vyhľadávanie

Kontakt

Verejna-doprava